Eat this, not that!

Jag har fått total dille på matbloggen "Eat this Not that!" Här kan man läsa om de allra onyttigaste maträtterna från olika restauranger i USA och riktigt gotta sig i hur sjutton en milkshake kan innehålla över 2300 kcal och mer socker en ett dussin donuts!!!  Dessutom är det i listform vilket jag råkar älska, och så visar de det bättre alternativet om du nu skulle befinna dig på den restaurangen som erbjuder det värsta och onyttigaste alternativet.


The Unhealthiest Drink in America
Baskin Robbin’s Large Heath Bar Shake (32 oz)
2,310 calories
266 g sugar
108 g fat (64 g saturated)

Let's look at America's Worst Drink in numbers:


73: The number of ingredients that go into this milkshake.
66: The number of teaspoons of sugar this drink contains.
11: The number of Heath Bars you would have to eat to equal the number of calories found in one Baskin Robbins Large Heath Bar Shake.
8-12: The average number of minutes it takes to consume this drink.
240: The number of minutes you’d need to spend on a treadmill burning it off, running at a moderate pace.


Jag är inte typen som räknar kalorier och speciellt inte när man är ute på restaurang, men däremot tycker jag det är intresasnt att de lägger fram fakta som att ovan nämda milkshake också innehåller 73 ingredienser! Det känns ju rent ut sagt löjligt, särskilt när jag tänker tillbaka på när vi gjorde milkshakes som barn och då innehöll de mjölk, glass och frukt eller kakao,tre eller fyra ingredienser alltså!

Det får mig att bli ännu mer motiverad att laga mat själv eftersom man vet exakt vad det innehåller :)

Bild: Eat this not that


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0