Det där naturliga

Jag vet faktiskt inte varför jag började intressera mig för naturlig och ekologisk hudvård. Jag har aldrig vart typen som köper ekologisk mat, inte ens flyttat handen ett snäpp till vänster för att ta den ekologiska mellanmjölken istället för den vanliga (fast jag vet att jag borde!), det var bara så att jag har vart så oerhört trött på min hy det senaste året, den är känslig för precis ALLT känns det som, mycket finnar och liksom små knottror eller vad man ska kalla dem och röd och torr och oljig om vartannat. Jag tror i och för sig att det kan ha en del att göra med att det har varit ett ganska stressigt år, men nu är det inte så stressigt längre och huden verkar liksom inte ha återhämtat sig ändå.

Så när jag var hemma och firade jul i Sverige så gick jag förbi en Life-butik och bestämde mig för att kika lite på deras alternativ för hudvård. Lite på måfå plockade jag upp en tub med fuktkräm från Weleda, och till min förvåning kände jag igen (och kunde uttala!) alla de 7(!) ingridienserna på baksidan av tuben!
Jag kan inte beskriva det som något annat än en lättnad, och jag kände bara att det måste ju vara bättre att satsa på så få och så naturliga ingridienser som möjligt istället för den senaste tekniken som innehåller 3000 kemikalier för att så fort som möjligt släta ut huden (men som släpper efter några timmar och gradvis förstör huden naturliga elasticitet), så på den vägen är det...


Kommentarer
Postat av: Caroline

Hmm man kan ju nästan se detta som ett tecken att jag hittade din nya blogg hehe. Har haft exakt samma problem som du med hyn (knottor osv som jag STÖÖÖÖR mig på o som jag nu gör ALLT för att få bort) Ska bli kul att se vad för tips du har :)

2010-09-16 @ 13:23:57
URL: http://carolinesodergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0