Det här med Kissie

Jag var inne i en fas i våras där jag läste Kissies blogg. Det var nästan som en självplågeri-vana, jag satt där och förfärades över hur hon betedde sig och att hennes föräldrar inte brydde sig. Till slut kom jag till mina sinnen och slutade stödja henne genom att läsa bloggen, men så trillade jag in där igen igår via Bloggkommentatorerna (som är den första bloggen jag kollar varje morgon) och möttes av det här inlägget.

Hon skriver att hon är jätteledsen för att hon har fått elaka kommentarer och att hon blir så arg när folk kommer fram på krogen och frågar om hon är Kissie eller Alexandra? Men är det så konstigt undrar jag? Hon har ju etablerat ett alter-ego som hon använder för att slippa ta ansvar för sina handlingar, så fort hon gör något elakt eller beter sig löjligt i en intervju så skyller hon på "Kissie" och för mig påminner det bara om ett litet barn som skyller på Molgan för att slippa ta ansvar.

För övrigt är jag verkligen förskräckt eller förvånad över att hon översvämmas av elaka kommentarer, dels så är ju hennes blogg uppbyggd på provokation och dels så tror jag starkt på karma, det du ger får du tillbaka.

Detta lär bli det enda inlägget dedikerat Kissie i min blogg, men jag förstår inte hur folk kan tycka det är roligt att ha en blogg som bara skriver elaka saker, det känns som att de är fast i något slags bitchigt fjortisstadie och inte tänker på hur det kan bli senare i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0