Giovannis naturliga hårprodukter

För ett par veckor sen köpte jag för första gången ett naturligt shampoon och balsam från Giovanni.
Jag fick genom Gabrielas blogg nyligen reda på att huden är som tunnast på hårbotten och när jag tittade på innehållsförteckningen (som var läskigt lång) på mitt shampoo och insåg hur mycket kemikalier jag faktiskt får i mig genom hårbotten blev jag rent ut sagt förskräckt!

Så nu har jag testat Giovannis shampoo och balsam i ca 2 veckor och jag måste säga att jag kände skillnad redan efter första användningen! Och nu efter regelbunden användning så känns mitt hår mjukare och friskare än förut och jag hoppas vekligen att det håller i sig :)

Konsistensen känns precis som "vanliga" hårprodukter, men när jag lämnade balsamet i håret i ca 5 min som jag brukar göra för lite extra fukt så fick det snarare motsatt effekt vilket är lite trist, det gäller att skölja ur det nästan direkt.

Allt som allt så vil jag ge det en 3½ av 5. Jag kommer fortsätta leta efter bättre naturliga hårprodukter och tar jättegärna emot tips!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0