Dagens tilltugg

De senaste två veckorna har jag faktiskt inte lagat mat alls! Dels beror det förstås på att det är mycket roligare att gå ut och äta när man har besök eftersom man vill visa matkulturen här, och tycker jag också att det är väldigt svårt att laga glutenfri mat eftersom det nästan inte finns glutenfria livsmedel här och när jag lagar mat så innehåller det nästan alltid gluten :S

Men idag fick jag i allafall ett ryck och vile laga lite mat och eftersom vi hade lite nästan-på-gränsen-för-gamla-ägg och slattar av mandel- och sojamjölk så fick det bli frasiga fullkornspannkakor!




Fullkornspannkakor recept

* 6 dl mjölk (soya-, mandel- eller komjölk fungerar alldeles utmärkt)
* 3 ägg
* 2.5 dl fullkornsmjöl (smakar faktislkt likadant som vitt mjöl i pannkakor, testa!)

- Vispa hälften av mjölet med äggen i en bunke
- Tillsätt mjölet lite i taget och vispa till en jämn smet
- Tillsätt resten av mjölken
- Bryn lite smör i en stekpanna
- Häll i ca 1 dl smet åt gången

Ät och njut med din favoritsylt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0