Bli sjuk= Bli pank!

Kommer ni ihåg att jag skrev det här om att jag var tvungen att åka till akuten? Det var alltså nästan fyra månader sen, då betalade jag $100 som är standard akutavgift. Sen förra månaden kom det ytterligare en räkning på $130, jobbigt såklart men väntat eftersom man måste betala för varje enskilt test och sånt som doktorn gör när man väl är där. Men så idag kommer det YTTERLIGARE en räkning på $160!!! Vafasen? Jag har ju betalat tänkte jag och ringde upp, men då visar det sig att den förra räkningen kom från själva doktorn och denna räkningen kommer från sjukhuset!!! Helt j*vla otroligt! Om ni sen inte tycker att det låter så farligt så kan jag ju tillägga att vi betalar en månatlig avgift för sjukförsäkring (för att överhuvudtaget kunna gå till doktorn) och hittills i år har vi lagt ca $7000 bara på försäkringen!!! Pank pank pank såhär nära jul är verkligen ingen höjdare!!!!

Kommentarer
Postat av: Ika

Himmel o pannkaka, satan vad dyrt!!! Sjukvård är ju inget som är roligt att lägga pengar på precis...

2010-10-22 @ 14:44:12
URL: http://cupcakekittie.blogspot.com
Postat av: Gabriela Falkenström ♥ - Mitt nya liv i Florida, USA

Hej där! kikade runt lite på bloggportalen och hittade din blogg, tänkte att det skulle vara kul att ha kontakt med lite andra svenskar som också bor i usa, själv flyttade jag till Florida i sommras. vet inte rikigt vad jag ska skriva.. haha men skriv gärna tillbaka till mig genom mailen.

KRAM

2010-10-25 @ 04:35:31
URL: http://gfalkenstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0