Varning!!! Lämna nagelbanden ifred!!!

Varning! Läs inte om ni är allmänt äckelmagade!

Ok, jag ska villigt erkänna att jag har bitit på nagelbanden så länge jag kan minnas. Ni vet de där små flikarna som bara uppstår och man kan inte fokusera på nåt annat innan man har tagit bort dem! Det är en ovana, det vet jag, men jag har aldrig funderat så mycket på det och absolut inte trott att det kan vara farligt eftersom de brukar läka så fort att de inte blir infekterade.

MEN... när jag igår på väg hem från jobbet, ryckte bort en liten flik från nagelbandet (i vanlig ordning) och tänkte inte mer på det förrän jag kom hem och såg att lite klar vätska från nagelbandet. Usch tänkte jag, bäst att sätta på ett plåster.

Efter ytterligare någon timme började jag få ont i hela armen, som om jag hade fått en änkestöt ungefär, ni vet när smärtan strålar ut i armen, så jag tog av plåstret för att kolla läget lite och jädrars vad äckligt!!!
Såret där jag hade dragit av nagelbanden buktade ut en halv cm upp från fingret!!! Maken gick genast in på internet för att kolla upp vad det kunde vara och kom fram till att det verkade vara detta. Kul...

Så det var bara att dra in till akuten för att vara på den säkra sidan, och mycket riktigt sa läkaren att det var bra att vi hade kommit in såpass tidigt eftersom såna här infektioner bara blir värre när man väntar och kan leda till bl a blodförgiftning! Det slutade med att jag fick en stelkrampsspruta och en penicillinkur och sen kunde vi åka hem igen... jösses alltså! Jag ska verkligen ta hand om mina nagelband från och med nu!

Biter eller pillar ni på nagelbanden?




Kommentarer
Postat av: Kabuki-Emma

Hu! Det kunde ju gått illa det där... Fick mig att låta bli att pilla på nagelbanden, en liten stund i alla fall...

2010-07-07 @ 12:16:21
URL: http://www.kabukibeauty.blogspot.com/
Postat av: Caroline

Åh, fy! Jag biter och pillar också på nagelbanden men försöker sluta så jag har fina naglar till mitt bröllop som är om ett par veckor. Detta gav mig ännu mer motivation att sluta! Brukar smörja med apotekets nagelbandskräm med, den är jättebra! Hoppas du blir frisk snabbt =)

2010-07-07 @ 17:39:51
Postat av: sara

fyfan :/

2010-07-07 @ 18:24:37
URL: http://ensara.blogg.se/
Postat av: nicole

usch lät inte kul!



kika in på min blogg för tävlingar och shoppingtips

/Shoppaholly

2010-07-07 @ 18:25:18
URL: http://nicolesjostrom.blogg.se/
Postat av: DENISE

shit!:O

2010-07-07 @ 18:35:31
URL: http://denisebjrk.blogg.se/
Postat av: Ninni

Jag kan inte låta bli att pilla om det blir en flik. Det bästa är att smörja/olja in nagelbanden för då blir risken för flikar mindre. Jag har haft diverse småsår och även varbildningar under åren pga detta, inte bra alls... usch!

2010-07-07 @ 20:00:43
URL: http://colourbyninni.blogspot.com
Postat av: Skönhetsjunkie

Kabuki-Emma: Det är så svårt att låta bli! Min man har fått säga till mig flera gånger bara idag :P



Caroline: Jag brukar också försöka sluta om jag har något event eller så att gå på, men det är ju (i allafall för mig) ett sånt omedvetet pillande, jag märker det nästan inte förrän jag pillar bort hela fliken grrr



Sara: Eller hur! Inte kul :(



Nicole: Ska absolut kolla :)



Denise: Jag hade verkligen ingen aning om att det kunde gå så illa!



Ninni: Jag är likadan, kan liksom inte låta bli! Måste absolut bli bättre på att smörja in mig, jag är ju van att få småsår men aldrig varbildningar :O. Ska vekligen göra en kraftansträngning för att få slut på pillandet nu!



2010-07-08 @ 00:05:31
URL: http://skonhetsdetox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0