Min naturliga hudvårdsrutin

Änligen kan jag ladda upp bilder igen! Så här kommer äntligen min dagliga hurdvårdsrutin:



Från vänster till höger:

1. Oljeblandning, ca 75% jojobaolja och 25% ricinolja

2. Apelsinblomsvatten (supertips från fina Gabriela!)

3. Vetegroddsolja (också tips från Gabriela)

4. Japansk Kamelliaolja


Morgonrutin:

Sprayar apelsinblomsvattnet lätt över ansiktet och låt sjunka in, sen tar jag vetegroddsoljan (som jag har hällt över lite i en sprayflaska) och sprayar lite i händerna och smörjer med lätta händer in ansiktet. Vetegroddsoljan är rik på E-vitamin och funkar som ett serum så den är även bra att badda lite försiktigt på den känsliga huden under ögonen.

Sen brukar jag använda solkräm varje dag men min är helt slut så det ska köpas ny snarast!

Kvällsrutin:

Jag häller ut lite av oljeblandningen i ansiktet och masserar in oljan i hela ansiktet och på halsen i ca 2-5 minuter. Sen tar jag en het fuktig handduk (inte blöt! Jag brukar lägga handduken i ett hett vattenbad och sen vrida ur.) och lägger över ansiktet. Om man vill kan man pressa händerna lite på handduken, men försök motså lusten att torka bort oljan, tro mig det funkar inte :) Jag brukar upprepa handduksgrejen 3 gånger eller så.

Sen sprayar jag apelsinblomsvatten på en bomullsrondell och sveper över ansiktet för att få bort den sista oljan.

Efter det är det dags för vetegrodds-serumet igen, och sen masserar jag in kamelliaoljan som ska gå ner djupare i huden och ge fukt och om det är bevisat genom forskning eller inte har jag ingen aning om, men den verkar funka på mig i allafall :) 

Min hudvårdrutin är inte komplett ännu, jag håller fortfarande på att prova mig fram och jag behöver hitta en skrubb snarast eftersom jag väldigt lätt får igentäppta porer *grrr*, så jag får återkomma igen när jag har hittat fler produkter!

Ställ jättegärna frågor om ni har!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0