Macaroonfrälst!

I flera år har jag hört folk prata om detta lilla bakverk, liten och söt och färglad, och tydligen mer beroendeframkallande än heroin! På senaste år har de även börjat synas bland storbloggarna och då särskilt en tjej som, trots att hon alltid går på diet inte kan motså att trycka i sig två-tre dussin macaroons de gånger hon är i London eller Paris. Fattar ni? Ingen kan motstå suget!

Det talas alltså mycket gott om macaroons, men av nån anledning så är det en kommentar som hörs högst inom mig när någon nämner denna lilla kakan, och det är när en tjej för många år sen sa åt mig att jag inte har missat något för "det smakar bara papper och tapetklister", så hittills har jag inte vart sådär jättepigg på att testa macaroons,

Tills idag. Jag vägen om Abbot Kinney på väg till jobbet och fann att jag stod rakt framför Jin Patisserie som är kända här i LA för sina macaroons, så jag bestämde mig för att prova en eftersom de är gjorda på mandelmjöl och i så fall skulle vara en perfekt efterätt att bjuda Cicci (som är glutenallergiker) på när hon kommer hit i helgen.

OCH HERRE GUD OCH HANS MORMOR SÅ GOTT!!!! Varför har jag inte provat de här innan???? Jag provade en liten rosa hasselnötsmacaroon och jag önskar att jag hade köpt 10 till, så himla god!

Hit blir det verkligen ett besök med Cicci :)


Kommentarer
Postat av: Jennyfer

Hej!

Jag hittade ingen flik som man kan ställa frågor till dig så jag ger mina frågor här istället. Undrar hur du flyttade till L.A? Och vad jobbar du med? Vilka är dom mest lediga jobben i L.A just nu? :) / Jennyfer

2010-04-23 @ 10:19:08
Postat av: Skönhetsjunkie



Hej, vad kul att du har hittat hit! Det går jättebra att fråga här :)

Jag flyttade till LA för ca 4 ½ år sen eftersom min dåvarande pojkvän var Amerikan, och letade som en tok efter ett bra alternativ för att få stanna i landet en längre tid och det slutade med att jag och min pojkvän bestämde oss för att gifta oss! Ända sen jag kom till LA så har jag jobbat som säljare i olika klädaffärer och det är ett jobb som är lätt att få om du inte har så höga krav på vilken typ av klädaffär. Det är också relativt lätt att få jobb på restaurang och i andra typer av butiker, men för nästan alla andra jobb kräver dem att du ska ha en degree från ett bra college, det är väldigt viktigt här!



Hoppas det besvarar din funderingar, och fråga gärna mer om du vill :)

2010-04-23 @ 20:43:04
URL: http://skonhetsdetox.blogg.se/
Postat av: Nina

Du maste testa macaroons pa Caffe Luxxe (http://www.caffeluxxe.com/)!!!!! Underbara! Jag hittade precis din blogg, den ar toppen!

2010-04-24 @ 19:03:10
Postat av: Skönhetsjunkie

Nina: Tack så jättemycket för tipset! Bodde bara ett par kvarter ifrån Caffe Luxxe på Montana förut men hade ingen aning om att de hade macaroons!

2010-04-25 @ 05:03:27
URL: http://skonhetsdetox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0