Stone crop katastrof!!!

Ok, kommer ni ihåg hur höga förväntningar jag hade på Eminence produkterna, och speciellt Stone Crop produkterna som skulle verka lugnande och göra huden mer jämn? Låter jättebra i teorin och jag var jätteglad när jag kom hem med min provtub med stone crop serien



Setet innehåller en flaska med stone crop serum och resestorlekar med rengöringsgel, mask, fuktgel och fuktkräm.

Meeen, vilket otroligt bakslag!!! Usch och fy! För det första luktade produkterna (med undantag för serumet) avlopp. Tänk dig ett riktigt slemmigt avlopp som du måste djuprengöra (vilket jag har erfarit när jag har jobbat som badvakt i en simhall), precis så luktar de!

Men okej, allt för den där felfria hyn som vi alla eftertraktar. Men de dåliga egenskaperna slutar tyvärr inte där... Rengöringsgelen känns bara som slime som man kletar på ansiktet, den löddrar inte alls och är svår att tvätta av. Sen kom den enda bra grejer med det här setet, serumet, som faktiskt är helt ok, går in i hyn fort och jag hoppas att det gör bra grejer på lång sikt. Sen går det dåligt igen...*suck* fuktgelen visar sig vara det som luktar mest illa och jag ryser bokstavligt talat när jag lägger på den och den lämnar en kletig yta. För att få bort den hemska känslan av fuktgelen vänder jag mig genast till fuktkrämen som ser jättemysig ut! Krämig och sammetslen och går in lätt i huden, meeen... *suck igen* efter ca 30 sek så är huden knastertorr!!! Det känns som om jag har en tight mask på mig och det spelar ingen roll hur mycket eller lite kräm jag lägger på (eftersom alla dessa produkterna är väldigt koncentrerade så ska man bara använda väldigt lite av dem).

Nej, det här var ett totalt bottenapp för mig och efter 4 dagars användning så ser min hud ut som skit. Jag brukar alltid ge hudvårdsprodukter minst 1 månad, men eftersom jag verkligen inte tyckte om konsistensen/lukten/resultaten så blev det retur på dessa!

Kommentarer
Postat av: Lizet

Hej!! Va roligt att du har en blogg!

Har tänkt länge på att kanske åka till L.A och häla på nångång!



Hoppas allt är bra!



kram

2010-04-07 @ 16:32:01
Postat av: Kicki

Hahaha, nääääääj va hemskt!! Jag fattar känslan...shit... Bokstavligt. Shit. Hehe!

2010-04-07 @ 18:36:58
Postat av: Skönhetsjunkie

Lizet: Kul att du har hittat hit! Klart du ska åka till LA, du skulle älska det :) Ha det fint! Kram!



Kicki: Eller hur, fy sjutton alltså...

2010-04-07 @ 19:21:20
URL: http://skonhetsdetox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0