Kosttillskott

Men åååh, glömde ju skriva om kosttillskotten i förra inlägget!

Evening Primrose oil är ett tillskott som jag har tagit förut och jag vet inte om det är inbillning eller inte men då verkade det faktiskt som att min hy blev bättre! Oljan innehåller massa nyttiga fetter och ska värka läkande.

Mjölktistel som hjälper till att rensa levern från gifter (kan behövas eftersom jag har ätit massa skit på sistone)

Vitex, eller Agnus Cactus som hjälper till att balansera hormonerna och som jag hoppas ska hjälpa mig med mina hemska akneutbrott längs käklinjen (jag blir galen snart, de går ju inte bort!)



Uppdaterar naturligtvis när jag har använt de ett tag :)

Tar ni några kosttillskott? Tror ni att de fungerar eller är det mer mentalt?


Bilder: Wildgarden.com

Kommentarer
Postat av: Stefan

Hej där!



Fan vad skoj att du skriver om mitt favoritämne förresten:)



Har provat flera "detox" och använt klassikerna; MSM och Kollodialt silver; båda används för att rensa ur toxiner och rena hela kroppen.



Köpte precis en massa näringspiller, hehe... Vitaminer, Mineraler, C-vitamin (boost) och Antioxidanter. Det har varit en hel del "testande" genom åren faktiskt på olika former av alternativt helande. Jag tror kosttillskott har en förmåga att hela oss, dock så måste vi nog "rensa och rena" ur hela kroppen en hel del innan, så dom naturliga örterna fungerar mer optimalt.



Amerika fick mig än mer att inse hur sjukt mycket i samhället som man bör undvika; glutamat finns i typ alla såser och chips etc.

Fluoride: Vissa vattensorter och tandkräm

Aspartam: Varje tuggummi och safter

High fructose corn suryp: finns också typ överallt.. och är otroligt skadlig...

(fruktossirap tror jag det heter på svenska, finns i ALLT godis)

Det var iaf de 4-5 största som man bör undvika.

2010-07-15 @ 16:16:19
URL: http://oneadventure.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0