Vem vill ha?

Jösses vad mycket grejer man samlar på sig egentligen! Jag tog mig tid att (äntligen!) städa ur alla mina skåp och lådor med skönhetsprodukter och hittade otroligt mycket oöppnat och oanvänt. Detta beror nog mycket på att jag, sedan jag började med naturliga produkter i början av året, helt enkelt aldrig hann använda de grejer jag redan hade köpt och eftersom jag avskyr slöseri så har jag inte kunnat med att slänga dem.

Jag önskar att jag hade någon skönhetsintresserad kompis här omkring som bara kunde gå lös på grejerna, eller att det gick att skicka till någon av er i Sverige, men man får ju ine skicka vätskor och sånt *grrr*

Så jag tänkte bara höra lite sådär allmänt, om det är nån produktjunkie som har vägarna förbi LA?

Ska ta en bild på allt så ni kan få se  :)


Kommentarer
Postat av: Stefan

Hej där, blir lite nyfiken.. du får svara om du orkar och vill :)



Så du har bott i USA i fem år... antar att du gifte dig med en amerikan kanske? Grönt kort kanske är allt för svårt att fixa...



Vilken plats i Los Angeles är din favorit, eller värt att besöka enligt dig?



Skriver blogg Om och snart från USA igen...

2010-07-09 @ 19:40:50
URL: http://oneadventure.wordpress.com/
Postat av: Skönhetsjunkie

Hej Stefan! Kul att du har hittat hit :) Ja, min man är amerikan och vi gifte oss i Sverige innan vi flyttade hit, det är som sagt nästan omöjligt att få grönt kort och för oss var detta det bästa sättet. Jag kollade lite i din blogg och det verkar inte som om du vill till LA egentligen? Du skriver att du inte vill träffa så mycket folk och turister och det är det ju tyvärr mycket här i LA, men om du bestämmer dig för att komma hit så rekommenderar jag att du kanske hikar runt Santa Monica mountains där man har fantastisk utsikt och kan få lite egentid och se en del djur (passa dig för pumor och skallerormar!) Det är det enda jag kan komma på just nu som inte är så turistigt. Jag måste erkänna att LA inte är min drömstad och staden går ut på att tjäna pengar på turister och filmindustrin så om du verkligen vill göra en annorlunda resa så rekommenderar jag Texas (vackert vackert) och Alaska (ännu vackrare på sina ställen). Hoppas det hjälpte och fråga jättegärna igen om det är något du undrar över :)

2010-07-10 @ 05:01:51
URL: http://skonhetsdetox.blogg.se/
Postat av: Stefan

Hej, tack för svaret :)



Sant.. jag ogillade Los Angeles. Jag antar att om jag hade några miljoner, skulle jag säkerligen tycka det vore riktigt roligt.. :) Därför undrade jag om du hade lyckats hitta nån bra sida med miljonstaden.. själv hängde jag 3 timmar utanför... och tog buss/tbana in... drygt att sitta och skallra.



Ja, Santa Monica är sjysst (har en blogpost om det stället faktiskt) Kanske skulle kolla "the mountains" också...



Det jag gillar med Amerika är ju folket!



Har missat östra Texas, har hört att det ska vara vackert och lummigt...



Jag kikar vidare :)

/Stefan



P.s Sticker nog till Oregon och sen österut om nån månad förhoppningsvis

2010-07-13 @ 22:56:11
URL: http://oneadventure.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0