Framtid och nutid

Aaaah, jag blir galen på mig själv! Vet inte om det är åldersnoja, allmän livskris eller om jag bara är otroligt petig när det gäller jobb, men jag har bara jobbat på mitt nuvarande jobb i lite över 4 månader och jag vantrivs redan :( Samtidigt känns det som om alla omkring mig hittar rätt i sina liv och vet vad de vill göra, utbilda sig till osv.

Jag vill verkligen inte verka otacksam, jag vet att det är många som inte har jobb alls och mer än gärna skulle jobba som diskare för att kunna betala sina räkningar, men är det verkligen så hemskt att vilja jobba med något man trivs med? Kanske är det för att jag är uppväxt med två föräldrar som verkligen gillar det de gör, plus att min lillebror verkar ha hittat sitt kall i livet nu, vilket jag är jättestolt över :)

Just nu känner jag mig helt fast, stillastående, misslyckad. Jag är tillbaka exakt där jag var för fyra år sen (även om jag har fått väldigt mycket nyttiga erfarenheter under den tiden) och jag tror inte ens jag vill fortsätta i den här branschen, så varför ska jag stanna på ett jobb som inte ger mig något?

Är det helt fel att vilja ha ett jobb där man faktiskt känner sig utmanad och lär sig nåt nytt så man får möjlighet att växa? Känns som om jag bara står och stampar på fel ställe...




Är det någon annan som känner eller har känt såhär?? Snälla, berätta!

Bild: Sodahead.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0