Recension: Giovanni shampoo och balsam

För ett par månader sen började jag min jag på ett naturligt shampoo och balsam och först att testas blev ett märke som heter Giovanni.

Plus: Skön konsistens på både shampoo och balsam, shampoot löddrar bra, båda luktar gott och priset kan man inte klaga på.

Minus: Shampoot, alltså jag orkar inte, det kliar nåt så in i bomben i min hårbotten från det ögonblick jag löddrar upp shampoot och sen HELA tiden från dusch till dusch! Sen tillkommer att balsamet inte återfuktar och att man inte kan lämna balsamet i håret i mer än 30 sek för då torkar det liksom in och när man sen sköljer ur det så känns håret ännu torrare än innan!

Betyg: 1/5 Nej, det här var inget vidare! Jag har hört att det ska ta tid för håret att vänja sig vid naturliga och sulfatfria hårprodukter (sulfater används ofta i hårprodukter för att uppnå tillfälliga resultat som glans och mindre olja i hårbotten, men torkar ut håret och hårbotten något hemskt), så det var därför jag använde de så pass länge, men det här funkar inte alls för mig :(

Pris: $7.99/st


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0